Saturday, May 2, 2009

KB Mall


Last aku datang KB bila ek?? aku pun dah lupa...tapi lama lah..lebih 5 tahun dah kot. Masa tu KB Mall ni takde lagi rasanya. Semalam sajalah merayap ke sini. Jalan petang-petang yang sangat panas dan hazabss. Tanya kat hotel, KB Mall ni belah mana?? dia ckp jln straight je ..about 800 m. wo-wo-wo. aku ingat mcm dekat. Anggapan ku meleset belaka. Berjalan 800 meter, dgn cuaca panas terik ni mcm jalan 80km oke. uhh... dah le lapar dan haus. Duk terbayang air sirap dgn air batu terapung-apung. peh...

Kebetulan aku datang ni, Cuti umum dan ada karnival SUA RASA kat stadium. So suasana KB ni mcm havoc semacam. Jem sana sini. Orang seluruh kelantan dan luar Kelantan mai KB...berkarnival kaedahnya..TV9 ek?? so ramai le org KL pun turun KB. Jalan sesak sana sini.
Hotel sana sini penuh katanya. Baguslah..rezeki. Dan katanya, time-time gini, kalau ke Rantau Panjang atau Pengkalan Kubur, mmg sesak. Ehm..so plan nak sewa kereta utk ke sana dibatalkan secara otomatik. Ala..mcm lah aku nak shopping sangat pun, he-he-he.




Ni lah KB Mall. Oleh sebab blog aku temanya jalan-jalan, makan-makan, so tak salah rasanya nak cerita pasal Mall..aku pun 1st time datang sini kan. Ada kawan aku cakap, KB ni apa yang ada..selain fames dgn pasar Siti Khadijah? Heh...sini pun ada shopping mall ok. Sama je mcm town lain.suasana dlm KB mall..

Orang sangat ramai dan sesak semalam...

KB Food Junction

Tujuan aku ke sini ialah nak makan sebenar-benarnya. Kebulur. Tapi hampa. tak seperti yang ku sangka. Makan je lah apa yg ada..and at least aku try salah satu food org pantai Timur. Nasi air.

Nasi air, cukup untuk mengalas perut sebelum get REAL food.

Ehm... aku rasa tempat ni akan lebih best kalau aspek kebersihan lantai dan sekitaran di ambil berat. Just pendapat aku je utk org yg pertama kali singgah makan di sini.

4 comments:

@xiM said...

pehhhh lama aku tak pekena nasik air nih...sedap tak?

CAHAYA said...

Dah lama tak pegi KB. Last sekali lalu je sebab pegi sempadan.

CATZ said...

axim,

nasi air ni bagi aku sedap..tapi tak kenyang..hahahaha

CATZ said...

Cahaya<
wahh.,..ke sempadan mana kah itu??
nak ikut,...