Friday, May 22, 2009

Jalan-jalan bayar tol...

Hem..masa banyak lagi sebelum pulangkan kereta..so jalan-jalan..lepas jumpa encik buaya, drive menghala ke check point custom..
hehhehe....best gak drive kelisa tuh...lajuuuuu aku drive....sebab jalan lengang gila. Dan yang penting jimat minyak. Dua hari ke hulu ke hilir RM20 je.. style kompeni kete sewa ni, dia bagi sewa dgn tangki penuh, so pulang kete tangki kena penuh jugak. so nampak meter tuh kurang..tambah le masa nak pulangkan.

Miri ni dah sempadan dengan Brunei..tak jauhlah..tapi aku tak cukup masa lah nak sampai ke sana..saja jalan-jalan...habiskan masa je..
hehhe..aku duk wonder..camna lah ropa ASEAN BRIDGE tuh...so saja lah nak lalu... bila melepasi bridge ni...dah dekat sgt lah dgn check point kastam.

ada papan tanda pemberitahuan kena bayar tol..turun dr jambatan ni ada tol

haaa..tulah rupanya asean bridge...laaa..jambatan biasa je..hehhehe..ye-ye O je aku..kekekkeke

turun dari bridge..ada tol...sebab nak merayap ke check point...kena lah lalu tol ni...aku pun kuar duit nak bayar....aaaa?? aaaa???? kereta = tol RM10 oke...maaakkk..mahalnya...(aku siap amik gambo resit tol tuhh..hehhehe) dari sini dah tak sampai 2 km ke check point....

menghampiri check point..

sampai sudah ke check point..tapi nak masuk ke Brunei takde masa lah...aku pusing je ...dan bayar tol sekali lagi..RM 10.00..hahahah..rasa bengong kejap....
Balik ke town centre semula..minum, makan dan balik ke airport...

sekiannn....abeh dah.

No comments: